23 грудня 2021 року на запрошення Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка була проведена гостьова лекція Михайла Васильовича Жука, кандидата філософських наук, доцента, доцента кафедри соціально-гуманітарної освіти КЗ Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на тему “Освіта 2022+: як збільшити потенціал фахової мобільності молодого вчителя”. Організатор заходу – Олена Анатоліївна Чумаченко, кандидат історичних наук, директор ННІ філології та історії. Лектор зазначив, що світовий розвиток входить в епоху 4 промислової революції, глобалізації 4.0, у центрі яких стоїть штучний інтелект; наголосив на прискорення пандемією Covid-19 розвитку цифрового суспільства, цифрової економіки, цифрової комунікації. Це у свою чергу, на думку Михайла Васильовича та учасників заходу, спричиняє швидке зникнення традиційних, старіння наявних професій на ринку праці. Так, виникає попит на готовність людського капіталу до швидких суспільно-економічних з мін в поєднанні із темпами старіння знань та інформації. До жвавого обговорення підключилися стейкхолдери, науково-педагогічні працівники, здобувачі вищої освіти спеціальностей 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)), 014 Середня освіта (Історія), 032 Історія та археологія. Учасники лекції визначили одним із важливих викликів розвитку у вимірі освіти 2022+ готовність до випереджальної освіти, у якій компетентнісний підхід доповнюється пріоритетами формування “skills”. У контексті того як цифрові технології можна використовувати для вдосконалення, інновації освіти та навчання, спікер продемонстрував науково-обгрунтовану основу DigCompEd. Михайло Васильович звернув увагу на досвід фахової мобільності молодих вчителів Українського культурно-освітнього центру в Осло.
У загальному підсумку, ця зустріч дала можливість зрозуміти виклики розвитку людського капіталу у вимірі освіти 2022+ і сформувати 5 найкращих глобальних навичок, необхідні для фахової мобільності молодого вчителя.