Засідання робочих груп освітніх програм Навчально-наукового інституту філології та історії спільно зі стейкхолдерами

Засідання робочих груп освітніх програм Навчально-наукового інституту філології та історії спільно зі стейкхолдерами

24 лютого 2025 року в межах підготовки та вдосконалення освітніх програм Навчально-наукового інституту філології та історії відбулося засідання робочих груп, на якому обговорювались ключові аспекти розвитку та вдосконалення навчальних планів і програм, а також їх адаптація до вимог сучасної освіти. Важливою частиною засідання стало спільне обговорення цих питань з основними стейкхолдерами — представниками освітніх установ, вчителями, викладачами та практиками, які мають безпосереднє відношення до підготовки майбутніх педагогів.

Засідання відбулося за участю гарантів освітніх програм, а також представників шкіл та закладів освіти. Виступаючи на заході, гарант освітніх програм детально розповів про особливості кожної з програм, що реалізуються в інституті, наголосивши на важливості інтеграції теоретичних знань із практичними навичками для майбутніх випускників.

Обговорення освітніх програм:

Зокрема, були представлені освітні програми, які пропонує інститут у галузі середньої освіти та історії:

  • Середня освіта (Українська мова і література) ОС Бакалавр
  • Середня освіта (Українська мова і література, Англійська мова) ОС Бакалавр
  • Середня освіта (Мова і література (англійська)) ОС Бакалавр
  • Середня освіта (Історія та громадянська освіта) ОС Бакалавр
  • Середня освіта (Українська мова і література) ОС Магістр
  • Середня освіта (Мова і література (англійська)) ОС Магістр
  • Середня освіта (Історія та громадянська освіта) ОС Магістр
  • Історія ОС Магістр
  • Історія та археологія ОНС Доктор філософії

Всі ці програми орієнтовані на підготовку фахівців, здатних працювати у сучасних умовах освітньої реформи та в умовах постійних змін у суспільстві, зокрема, в контексті розвитку освітніх стандартів і впровадження інноваційних методик у навчальний процес.

Виступи стейкхолдерів:

Одним із важливих виступів на засіданні став виступ Давиденко Наталії Олександрівни, вчителя історії та директора Глухівської ЗОШ №2. Вона поділилася своїм досвідом роботи у школі, звернула увагу на потреби практики та вимоги, які ставляться до майбутніх вчителів історії та української мови і літератури. Наталія Олександрівна підкреслила важливість формування у студентів таких якостей, як комунікабельність, вміння працювати з різними віковими категоріями учнів, а також необхідність гнучкості в роботі, адаптації до нових технологій навчання та сучасних освітніх стандартів.

«Ми, як практики, завжди з радістю співпрацюємо з навчальними закладами, адже маємо змогу впливати на підготовку майбутніх фахівців, а отже, формувати покоління педагогів, які будуть здатні забезпечити високий рівень освіти для наших учнів», — зазначила Давиденко Наталія Олександрівна.

Обговорення та зауваження:

Учасники засідання також активно обговорювали питання, що стосуються удосконалення навчальних програм, зокрема, важливість введення нових дисциплін, пов’язаних із сучасними технологіями, інтерактивними методами навчання, а також врахування потреб реального освітнього середовища. Однією з головних тем стала адаптація навчальних планів до новітніх вимог освіти в Україні та Європі.

Зокрема, були підняті питання, як забезпечити більш глибоке вивчення історії та літератури в контексті глобалізації, враховуючи сучасні міжнародні тенденції, а також як інтегрувати цифрові технології у процес навчання для майбутніх педагогів. Обговорення цих аспектів дозволило визначити ряд важливих змін і доповнень до освітніх програм.

Подальші кроки:

В результаті засідання було визначено ряд напрямів для подальшої роботи та вдосконалення освітніх програм:

  1. Поглиблення співпраці з освітніми установами та стейкхолдерами для створення нових можливостей для практичного навчання студентів.
  2. Оновлення навчальних програм відповідно до нових вимог стандартів освіти.
  3. Впровадження новітніх технологій в навчальний процес для підвищення ефективності викладання.
  4. Підвищення уваги до інтердисциплінарних курсів, які з’єднують різні предмети і розвивають у студентів широке бачення.

Засідання стало важливим етапом у процесі вдосконалення освітніх програм Навчально-наукового інституту філології та історії, що, без сумніву, сприятиме підготовці висококваліфікованих фахівців, готових до викликів сучасної освіти.

Олена Чумаченко, кандидат історичних наук, доцент, завідувач кафедри історії, правознавства та методики навчання Глухівського НПУ ім. О.Довженка